Tankar från igår

Idag tänker jag skriva massa meningslösa grejer som jag tänkte på igår. Kom på lite saker.

Jag kom på att jag är livrädd för att glömma och för att avsluta något påbörjat. Typ.
Jag är jäteträdd att glömma saker som hänt, så har jag alltid varit. Det var därför jag tänkt skriva dagbok varje dag det här året och skriva ner exakt allt som hänt.  Nu gick ju inte det så bra eftersom det tog så lång tid att köpa en ny bok då mina två första tagit slut. Hann komma ur vanorna och jag tror jag är för lat för att ta upp de igen.
Men jag tror jag måste börja igen. Får panik om jag glömmer någonting. Jag måste veta vilken dag det hänt också. Jag tycker inte om att jag är så besatt av att inte glömma.
Aja, skitsamma.
Det här med att inte vilja avsluta någonting påbörjat då.. Jag menar till exempel inte ett skolabete. För det vill jag avsluta så snabbt som möjligt (även om jag inte gör det). Men typ.. Andra saker. Som min blogg på lunar till exempel, den uppdaterar jag ju varje dag. Det gör jag bara för att göra det varje dag. Och jag kan inte sluta.
Också en sak jag är besatt av. Fy fan.

Tänkte ut några frågor igår kväll också. Du får gärna svara på de om du har svar.
- Hur fan kunde det hamna pennvässkräp i sängen då jag sov? Det fattar jag faktiskt inte. Kanske blev inspirerad av allt vi pratade om i förrgår och gick i sömnen.
- Varför kan jag varken sjunga eller skriva fastän det är det enda jag vill? Jag menar inte "inte kunna", typ "Blää jag är aaasdålig på att sjunga jag vill hänga mig". Jag menar att jag inte kan. Hur gärna jag än vill så lyckas jag fan inte kunna sätta mig ner och skriva någonting. Och hur gärna jag än vill lyckas jag inte sjunga. Inte så som jag vill. Och jag vet att jag kan egentligen, men det går inte. Fy fan. Igen.
- Hur fan lyckas jag alltid bli nån slags resev? Förra vintern var jag din reserv ifall det skulle skita sig mellan er. Det sa du till och med. Nej, du sa inte reserv, men du sa att om det sket sig mellan er ville du ha mig. Och visst fan fick du mig. Men jag är även nån slags reservkompis. Jag är förjävla underbar så länge du har problem, sedan kan jag dra åt helvete.

Ja, det var väl alla frågor tror jag. For now.

Fick en massa minnen från KASSutbildningen (som för övrigt står för konfirmandassistentutbildning för er som inte förstår) igår också. Det var nog för att min mp3 råkade spela Hinder igår.

Nej, nu ska jag gå och göra något vettigt. Som att skriva en filmrecension till exempel. Eller jobba matte.
Men jag kommer säkert sätta mig och försöka skriva och sjunga istället och sedan bli lika förbannad som alltid då det inte går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback