Mats is the shit (Y)

God! Jag fryser verkligen ihjäl. Har varit på ishallen mellan typ
12 och 14.45. Iskallt!
Det var ringette-turnering för åttorna och niorna.
Jag spelade självfallet inte eftersom jag inte kan stå på ett
par skridskor ens typ.. Eller jo, det kan jag, men jag är asdålig på att åka.
För er som inte vet vad ringette är kanske jag ska berätta.
Man åker alltså skridskor och har en klubba. Typ en hockeyklubba,
men utan sånt där blad. En pinne alltså. Med hjälp av pinnen ska man
fösa en slags ring runt på isen och försöka göra mål.
Och man får inte åka över den blå linjen med ringen, man måste passa
över den. Ja, det var väl de viktigaste reglerna.
Mästare i Ringette 2007 på Centralskolan blev i alla fall
9C av killarna och 9D (Yay!) av tjejerna :D
Tror jag. Är inte säker.
9Ds killar var i final.
De var hur som helst bäst :)
Men jag och Madeleine var bäst på att skrika.
Jag har sjukt ont i halsen nu. -.-
Jag hejade på Mats. Han var bäst.

------------------------------------------------------------------------------

Det där skrev jag igår. Hade tänkt skriva klart senare, men jag blev deppig
så jag tänkte gå och sova. Då gjorde jag det.
Somnade ungefär 20.30 och blev väckt 00.40 av pappa som sa
gick lös på min lampknapp. Han sa att jag skulle till skolan.
Då sa jag att han ljög.
Jag gick ner och borstade tänderna innan jag gick och la mig igen.
Somnade inte förrän typ 02.15.
Då innan jag somnade vid typ halv nio låg jag och tänkte på massor av smarta saker.
Otroligt synd bara att jag inte minns någonting längre.
Det var så mycket bra.

För övrigt hände inte speciellt mycket igår.
Kollade på en jättedålig film.
Bajs.
Men vi hade åtminstone ingen NO och matte.

Just det! Belv hyllad igår också.
Pappa var på skolan för att prata med rektorn om typ
Hector och Emma som troligen ska komma hit i februari,
och då han stod och pratade med Rolf stack Maria
in huvudet genom dörren och sa till pappa att det jag sagt
under mötet (om duscharna) var jättebra. Enligt henne var det
tydligen tack vare mig som båsen blir kvar (Y)

Ja, och idag var det också ganska slappt.
Hade först bild och jag lyckades få klar min mapp.
Yay.
Fick tillbaka min uppsats om Anders Zorn också. Fick  -G på den.
Och fy fan för det säger jag. Den var värd mer.
Men hon sa att hon inte tänker sätta slutbetyg nu, och det är ju bra.
Ska försöka göra det omöjliga och få ett VG i bild.
På engelskan skulle vi skriva ord som sedan skulle beskrivas.
Det var ju kul och så.. Eller inte.
Julmaten i skolan var inte speciellt god den heller.
Hade kunnat komma försent til svenskan, men det gjorde vi inte.
Vi kom istället i tid.
Jag, Anton, Jesper och Nicklas skulle översätta Julen är här till
malungsmål. Vi sög verkligen.
Jag och mamma översatte den sedan på eftermiddagen.
Vi körde soffan på svenskan också ^^,
Det gick ju bra.

SOn var helt messed up. Hur sjutton hade de tänkt att det skulle fungera
att placera två klasser i ett och samma klassrum?
Jag tror faktiskt inte de tänkte alls.

Väntade i typ en halvtimme på Madeleine sen.
Satt någonstans i C med Sofia och Henke sen.
Och Sofia var helt inne i sin stickning :P

Åkte typ 16.15 eftersom vi skulle handla.
Pappa och jag sprang mest runt och sköt vagnen på varandra.
Vi gjorde faktiskt det. Och vi var inte så diskreta.
Men så var det ju jag och pappa också.
Handlade massa julmat i alla fall.

Somnade as usual runt halv nio -.-
Som tur var väckte Madeleine mig vid 22.30.
Sen hamnade jag här..


Jag tror faktiskt jag har some kind of ätstörning.
Ingen sån där som ni tänker på.
Men vissa veckor äter jag jättelite och vissa veckor
äter jag inte alls så lite.
Sen håller det på sådär. Ena veckan si och andra veckan så..
Jag tycker inte alls om det :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback