Definitivt värt 150 kr

Jag var alltså i Älvdalen igår. Det var riktigt kul! :D
For typ 18.30 eller nåt. Var framme vid ishallen typ
20.30. Men innan dess irrade vi runt och letade efter Jonas.
Han trodde vi var i Väsa så vi var tvungna att åka tillbaka
och jag vet inte allt vad som hände.
Vi hittade åtminstone till slut och Sandra och
Amanda bytte om, sedan letade vi oss fram tll ishallen.

Väl vid ishallen hittade vi först inte dörren.
Oh yeah, we're smartast.
Till en början var vi mest i rökrutan (som ironiskt nog
hette friskluftsruta). Inte för att röka. Vi var där
för att ringa och typ få luft.
Sen träffade vi Jessica :) Så vi pratade väl lite grann.
Efter det träffade vi Emil och hans kompisar så
Sandra stod väl och prata lite med de.
Under tiden messade jag Bea som tillslut kom :D
Sen lyssnade vi väl på Fronda och gick runt lite.
Träffade på Emil & Co några gånger.
Just det, jag såg Steve också.
Tillslut kom Takida. Riktigt bra faktiskt. Bättre
än jag förväntat mig.


Takida.

Efter Takida skulle Emil och hans kompisar
till stugan de hyrt. Vi hängde på och satt i deras soffa ett tag.
Det blev ganska tråkigt så vi gick med Emil och resten
för att upptäcka Älvdalen. Ganska snart gjort.
Efter typ hundra å fick vi veta att Emils kompisar hette Tom
och Pontus. Fast Pontus kanske inte alls hette Pontus och var 16.
Det är möjligt att han hette Jonny eller Erik eller något och var 19 år.
Han sa lite olika.
Men jag tror faktiskt att han hette Pontus och var 16.
Han stal våra nummer sen.

Emil och Pontus var riktigt trevliga. Tom sa inte så mycket.
Sedan försvann han.

Pappa kom tillslut i alla fall. Började tro att han krockat eller något.
Vi for upp till Jonas så att Sandra och Amanda kunde
hämta sina grejer, sedan for vi tillbaka till deras stuga.
Sandra och Amanda beslutade sig för att sova där istället.
Det tyckte jag de gjorde helt rätt i.

Jag och pappa åkte mot Malung runt tvåtiden.
Vi höll på att dö av hunger, men vi lyckades hinna
till McDonalds i Mora med åtta minuters marginal.
På golvet låg det massa mat. Idag fick jag veta att
det var Ida och Sannes sällskaps fel. De hade varit
där en timme tidigare, och vissa i sällskapet var
väl inte direkt nyktra.

Jag somnade i alla fall typ i Johannisholm till
nåt dåligt program på P3. Bra musik, men korkade
programledare.
Var hemma ungefär fyra. Stupade i sängen typ.

Imorse väckte min käre bror mig runt tio genom
att slå på en ballong för att fråga mig
om jag skulle se Malena Laszlo på TVn.
Gick ner och tittade, sprang fort upp till mitt rum
och somnade sedan väldigt snabbt.
Vaknade sedan vid tolv. Var otroligt trött, men
jag gick upp ändå.
Kollade lite på Idol, dischade och fixade sedan
åkte jag, mamma och Lucas till julmarknaden.
Stog sen där mellan 14.30 och 16.45 ungefär
och sålde massa godis och dylikt. Gick väldigt bra.
Nästan allt tog slut.
Men jag frös ihjäl. Det var iskallt.

Men nu orkar jag inte skriva mer.
Har huvudvärk och fyser fortfarande.
Säkert massa fel i texten, men jag är för trött
för att ändra.
Måste förresten träna till HKKprovet som är imorgon
och till glosförhöret i Spanska som jag också har imorgon.

Pontus var förresten inte alltid snäll.
Han mobbade min längd och mina skor. Han tyckte
de var små. *sårad*
De andra mobbade också min längd, men inte lika
mycket. Dessutom mobbade de mer alla malungsbors längd.
En liten parentes bara. Eller nej, men ändå.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hahaha, kul som fan :D

2007-12-10 @ 16:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback