Aj :(

Vad är det för fel då ni inte kan kommentera?

Hade halv studiedag idag.
Jag slutade alltså klockan 11, men vad hjälpte det
då mamma inte kunde hämta mig förrän efter jobbet?
Jag, Madeleine och Sofia satt istället i cafeterian och
pratade. Natalie var med ett tag också, men
hon gick sen eftersom hon skulle med Bea
till bokhandeln.
Det var riktigt kul att sitta och prata ^^,
Efter ett tag kom mamma och pappa så de
stannade och drack kaffe medan
vi fortsatte prata.
Då vi tänkt åka hem skulle pappa bums till
Sten och prata om flytt till Sthlm.
Har ni hört två politiker prata någon gång?
Alltså två politiker som är oense om någonting?
I så fall vet ni hur det lät då de pratade.
Visst, ingen av dem är politiker, men det lät så ändå.
Om pappa får bestämam flyttar jag till Mora.
Han får inte bestämma.

Efter det åkte jag, mamma och mormor för att
handla. Jag lyckades skämma ut mig ett antal gånger.
Vissa gånger värre än andra.
Haha, och Ida var rolig :P

Väl hemma, där vi tänkt laga en
tallrik med det nya keramiklimmet
lyckades jag klanta till det lite grann.
Då jag skulle öppna limgrejen
lyckades jag få lim på mina händer.
Alltså, inte på typ ett finger, över hela händerna.
Och det var ett sånt där äckligt snabbtorkande lim,
så det torkade på ungefär två sekunder. Helt seriöst.
Jag har alltså lim på mina händer. Och det känns
förbenat obehagligt. Och jag får inte bort det :(

Sen tänkte jag steka potatis.
Och det gick ju bra. Ända tills jag skulle
flytta på stekpannan och lyckades
bränna mig på handen.
Ajfan.
Jag har alltså missbildade händer.

Men sen gjorde jag pepparkakskola :)
Det blev ganska god. Men det är mer
pepparkaksnougat typ. Eller något.

Efter typ hundra år åkte vi till mormor
för att lämna henne. Vi blev kvar
där och drack te (äckligt) och hon började
berätta massa från då hon bodde i Mattlaberg.
Det var riktigt intressant faktiskt och
jag har beslutat att göra ett reportage om henne.

Mormor sa också att hennes granne
alltid var så elak mot mig då jag var liten.
Jag minns inte mycket av det, men jag minns
att jag definitivt inte tyckte om henne.
Jag brukade sitta i mormors knä
eller stänga in mig i ett annat rum då hon kom.
Nej, usch.

Det var väl allt för nu.

Kommentarer
Postat av: Pedro

Ska du ha en kommentar då. Här får du en. Jag kan tyvärr inte läsa dina inlägg för jag har inte tidd att gå in varjedag och så kan det komma kanske 3-4 om dagen så då har man åtta att läsa. Så vet man inte vilka man har läst och man orkar inte ta reda på villet det var så nu läste jag bara dina 2 senaste. Tolka mitt osagda meddelande

2007-12-07 @ 16:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback